REKLAMAČNÍ ŘÁD
I. Úvodní ustanovení
1. Tento reklamační řád je vystaven společností Pracovné odevy Ziko s. r. o., se sídlem Okružná 21/6, 050 01 Revúca, Slovenská republika, IČO: 46566970, DIČ: SK2023479128, tel. +420 511 440 750, email: obchod@monterkovo.cz (dále jen „Prodávající“).
2. Tento reklamační řád obsahuje informace o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění (dále jen „reklamace“) v souvislosti s kupními smlouvami uzavřenými mezi zákazníkem a Prodávajícím, spolu s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit.
II. Podmínky a způsob uplatnění reklamace
1. Zákazník může uplatnit reklamaci v P.O.BOX 25, 68774 Starý Hrozenkov.
2. Zákazník uplatňuje reklamaci poštou na adrese P.O.BOX 25, 68774 Starý Hrozenkov, nebo emailem na adrese obchod@monterkovo.cz. Nákup reklamovaného zboží prokazuje zákazník nákupním dokladem.
3. Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu, ihned jakmile se vada objevila. Případné prodlení při pokračujícím užívání zboží může zapříčinit prohloubení vady, znehodnocení zboží a může být důvodem odmítnutí reklamace.
4. Reklamace se považuje za řádně uplatněnou, jestliže reklamaci nebrání obecné zásady hygieny. Zákazník je povinen předložit reklamované zboží vyčištěné, zbavené všech nečistot a hygienicky nezávadné. Prodávající je oprávněn odmítnout převzít k reklamačnímu řízení zboží, které nebude splňovat výše uvedené zásady obecné hygieny (zejména vyhláška č. 91/1984 Sb., o opatřeních proti přenosným nemocem).
5. Prodávající je povinen zákazníkovi vydat písemné potvrzení o tom, kdy zákazník právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
6. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
III. Rozsah práv z vadného plnění
1. Práva a povinnosti Prodávajícího a zákazníka ohledně záruky Prodávajícího za jakost zboží při převzetí a práva zákazníka z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanovením § 2161 a násl. zákona č. 89/2012 Sb. (dále jen „občanský zákoník“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“).
2. Prodávající odpovídá zákazníkovi, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá zákazníkovi, že v době, kdy zákazník zboží převzal:
a. má zboží vlastnosti, které si Prodávající a zákazník ujednali, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které Prodávající nebo výrobce popsal nebo které zákazník očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b. se zboží hodí k účelu, který pro její použití Prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
c. je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti, a
d. zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
3. Za vadu nelze považovat změnu (vlastnosti) zboží, která vznikla v důsledku jeho opotřebení, nesprávného používání, nedostatečné nebo nevhodné údržby, v důsledku přirozených změn materiálů, z nichž je zboží vyrobeno, v důsledku jakéhokoliv poškození zákazníkem či třetí osobou nebo jiného nesprávného zásahu.
4. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
5. Nemá-li zboží vlastnosti stanovené v čl. 3.2 výše, může zákazník požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může zákazník požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má zákazník právo na bezplatné odstranění vady.
6. Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má zákazník i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má zákazník i právo od kupní smlouvy odstoupit.
7. Neodstoupí-li zákazník od kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Zákazník má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že Prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy zákazníkovi působilo značné obtíže.
8. Právo z vadného plnění zákazníkovi nenáleží, pokud zákazník před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud zákazník vadu sám způsobil.
9. Zákazník je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží (s výjimkou uvedenou v čl. 3.8 níže). To neplatí:
a. u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
b. na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, nebo
c. vyplývá-li to z povahy věci.
10. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má zákazník právo:
a. na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
b. na odstranění vady opravou věci,
c. na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
d. odstoupit od smlouvy.
11. Zákazník sdělí Prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže zákazník změnit bez souhlasu Prodávajícího; to neplatí, žádal-li zákazník opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li Prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li zákazníkovi, že vady neodstraní, může zákazník požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. Nezvolí-li zákazník své právo včas, má práva podle čl. 3.12 až 3.14.
12. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má zákazník právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
13. Dokud zákazník neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může Prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může Prodávající odstranit podle své volby opravou zboží nebo dodáním nového zboží; volba nesmí zákazníkovi způsobit nepřiměřené náklady.
14. Neodstraní-li Prodávající vadu zboží včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může zákazník požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže zákazník změnit bez souhlasu Prodávajícího.
IV. Závěrečná ustanovení
1. Reklamační řád byl vypracován ve smyslu občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele.
2. Reklamace se vyřizují v souladu s tímto reklamačním řádem, občanským zákoníkem, zákonem o ochraně spotřebitele a dalšími příslušnými právními předpisy.
3. Tento reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 24.9.2021.













Kraťasy
Do pasu
S laclem
Maskáče
Dámské
Tepláky
Zimní do pasu
Zimní s laclem
Letní montérkové
Flísové
Softšelové
Rondony
Zimní bundy
Zimní reflexní
Mikiny
Flísové
Reflexní mikiny
Trička
Polokošile
Dlouhý rukáv
Flanelové košile
Gastro košile
Pracovní košile
Reflexní kalhoty
Reflexní bundy
Reflexní soupravy
Reflexní tričká
Reflexní pláštěnky
Reflexní vesty
Soupravy do pasu
Soupravy s laclem
Reflexní komplety
Zimní soupravy
Dámské komplety
Speciální komplety
Kšiltovky
Zimní čepice
Zimní kukly
Kuchařské čepice
Klobouky
Šály

Reflexní vesty
Zateplené vesty
Dámské sportovní
Pánské sportovní
Letní vesty
Kalhoty a sukně
Bundy a vesty
Trička, mikiny a košile
Zdravotnické oděvy
Soupravy
Pláštěnky
Kalhoty
Reflexní

Antistatické a ESD
Chemické
Pilčícke
Žáruvzdorné
Včelařské
SBS Security



Pracovní OB, O1, O2, O4
Se špicí SB, S1, S4
Se špicí a planžetou S1P, S3, S5
Zateplené holínky

Pracovní OB, O1, O2
Se špicí SB, S1
Se špicí a planžetou S1P, S3
Turistická obuv
Pracovní OB, O1, O2
Se špicí SB, S1
Se špicí a planžetou S1P, S3
Tenisky
Pracovní OB, O1, O2
Se špicí SB, S1
Se špicí a planžetou S1P, S3
Bílé pracovní
Sportovní sandály
Pracovní OB, O4
Se špicí S4 – S5
Zateplené
Bílé
Dámské
Pracovní OB, O1, O2
Se špicí SB, S1
Se špicí a planžetou S1P, S3
Hunter obuv
Tenisky
Holínky a sněhule


Vložky do bot
Vložky do holínek
Tkaničky
Krémy a spreje
Chrániče kolen




















Zimní máčené
Zimní celokožené
Zimní kombinované
Zimní sportovní
Zimní textilní
Máčené v latexu
Máčené v nitrilu
Máčené v PU
Máčené v PVC
Rukavice s terčíky
















Čepice s ABS skořepinou
Bezpečnostní přilby
Příslušenství pro přilby
Přilby – Sety
Ochranné pracovní brýle
Dioptrické brýle
Drátěné brýle
Uzavřené brýle
Svářečské brýle

Náhradní zorníky
Svářečské brýle
Svářečské kukly
Svářečské rukavice
Systém SECURA
Ochrana proti virům P3
Zdravotnické roušky
Respirátory
Systém 3M
Systém JSP MIDI
Systém JSP FILTERSPEC
Systém MSA ADVANTAGE

Bezpečnostní karabiny
Bezpečnostní lana
Postroje
Systémy
Tlumiče pádu



Špunty do uší
Balení – Špunty do uší
Chrániče uší
Chrániče uší na přilbu


Antibakteriální gely
Hygienické rouška
Kombinézy proti virům
Štíty a brýle
Respirátory a filtry proti virům
Rukavice proti virům









Aplikační pistole
Sklo a dlažba
Špachtle a Lžíce









Dezinfekce
Mycí pasty a solvina
Mýdla a krémy
Ručníky




Svářečské komplety
SBS Blůzy a bundy
SBS trička a mikiny
SBS kalhoty
SBS obuv
Systém JSP FORCE
Úklid